Durant aquest parell de
setmanes hem anat acabant de dissenyar el marc teòric del nostre projecte de
recerca web. En aquest podem trobar les definicions dels principis
que se segueixen en els centres residencials d'acció educativa per
tal d'assegurar un bon desenvolupament integral de l'infant i/o adolescent.
Alguns d'aquests principis són:
- Adopció de mesures de protecció. Els infants i adolescents tenen dret de ser protegits en situacions d'abús, maltractament i abandó. Un dels principals objectius del sistema i sobretot dels centres residencials d'acció educativa és protegir aquest principi.
- Provisió de recursos de protecció i de serveis d'atenció. S'ha d'assegurar a aquests infants i adolescents que rebran una bona educació, cura i una millor atenció de les que rebien abans d'entrar al sistema. Al final s'ha de procurar que tinguin una millor qualitat de vida.
- Atenció individualitzada i planificada. Aquest principi és molt important, ja que, les mesures i ajudes que es dirigiran a aquest infant i/o adolescent han d'estar enfocades segons les seves fortaleses i debilitats i de cap manera generalitzades a tots els infants i/o adolescents.
Aquests principis són
alguns dels que hem trobat i que considerem fonamentals quan parlem de centres
residencials d'acció educativa i sobretot quan es tracta amb infants i/o
adolescents.
A més a més hem començat a
confeccionar la metodologia d'aquest treball i com ho volem encarar. Per tant
els quinze dies vinents treballarem en el disseny de la metodologia.
Sembla molt interessant el món dels CRAES! Gràcies a aquest blog tinc més coneixements sobre aquests.
ResponderEliminarMoltes gràcies Jenifer, saber que la nostra tasca està produint resultats, és una bona notícia!
ResponderEliminar